رشته مدیریت-دانلود پایان نامه : ارزیابی عملکرد

 
  از AHP فازی و TOPSIS فازی جهت ارزیابی گزینه های جایگزین جهت خواسته های ترجیحی کاربران استفاده کردند. (ژنگ وهمکاران (Zheng,Etal, مدل AHP فازی را برای ارزیابی بقای انرژی ساختمان در چین توسعه دادند. همچنین (هسو و همکاران (Hsu,Etal,2010,419-425 جهت انتخاب فناوری احیاکننده روغن های روان کننده از رویکردی استفاده کرده که در آن AHP فازی و روش دلفی فازی را باهم ادغام کرده اند. هادی ونچه و محمدقاسمی یک رویکرد FAHP-DEA جهت طبقه بندی موجودی در سیستم ABC ارائه کردن (A. Hadi-Vencheh, Mohamadghasemi, 2011, 3346-3352).چن و همکاران طراحی سیستم پشتیباتی تصمیم فازی در مورد تحلیل چندمعیارهی بهترین برنامه یا استراتژی در آبخیزهای محیطی را با بهره گرفتن از روش FAHP پیشنهاد دادند (V.Y.C. Chen, Etal, 2011, 265-275).

2-9- مفهوم QFD
مدل QFD یک رویکرد در طراحی است که در سال 1996 توسط آکائی در ژاپن معرفی شد. این رویکرد نخست در کارخانه کشتی سازی کوبه میتسوبیشی در سال 1972 مورد استفاده قرار گرفت. سپس در سال 1983 وارد آمریکا شد و اکنون در کشورهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. از QFD می توان به عنوان ماشین مترجم «نیازمندی های مشتریان» به «مشخصات فنی و مهندسی » یا به عبارتی مبدل تقاضاهای مشتریان به ویژگی های کیفیت و آماده ساختن یک طرح کیفیت برای محصول نهایی از طریق گسترش سیستماتیک روابط بین تقاضاهای مشتری و ویژگی های کیفیت محصول، تعریف نمود. این فرآیند معمولا با کیفیت اجزای عملکردی آغاز گشته و سپس به کیفیت همه قسمتها و فرآیندها گسترش می یابد. تکنیک QFD با متدهایی نظیر سی ماتریسی، هجده ماتریسی و چهار ماتریسی و غیره در دنیا معرفی و شناخته شده است. در این بین متد چهار ماتریسی که انستیتوی تامین کنندگان آمریکا هم آنرا مورد تائید و استفاده قرار داده به علل زیر مورد توجه بیشتر قرار گرفته است:
1_ رواج بیشتر نسبت به سایر دیدگاه های موجود در بین متخصصان و کاربران QFD
2_ سادگی یادگیری و خلاصه بودن نسبت به سایر رویکردها
3_ ارتباط منطقی و ساده مراحل مختلف با یکدیگر

4_ پوشش مراحل مهم تولید محصول با بهره گرفتن از چهار ماتریس
فعالیت های انجام شده در رابطه با تکامل تدریجی QFD عبارتند از :

پایان نامه
برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

1966: آغاز اولین تلاش ها به منظور استفاده از مفاهیم گسترش کیفیت توسط دکتر آکائو در ژاپن
1972: معرفی روش تکامل یافته QFD در شرکت کشتی سازی کوپه توسط آکائو به منظور طراحی مخازن ذخیره سازی نفت
1978: تشکیل کمیته ای مستقل در موسسه کنترل کیفیت ژاپن به منظور تحقیق بیشتر در زمینه QFD
1980: اهدای جایزه دمینگ به شرکت کایابا به واسطه استفاده و استقرار مناسب روش QFD
1983: انتشار اولین مقاله در مورد QFD در حوزه آمریکای شمالی
1984: برگزاری اولین دوره یک روزه QFD در آمریکا توسط موسسه GOAL/QPC
– آشنایی مسوولان و مهندسان شرکت فورد با QFD توسط دکتر دونالد کلازینگ
– 1985: استفاده از روش QFD در شرکت فورد و تامین کنندگان قطعات آن
1986: برگزاری اولین دوره پنج روزه QFD توسط موسسه GOAL/QPC بر مبنای کتاب QFD
1987: انتشار اولین کتاب QFD در آمریکا توسط باب کینگ با عنوان : Better Designs in Half the Time: Implementing QFD in America
1988: انتشار مقاله معروف The House Of Quality در دو ماهنامه Harvard Business Review
1989: برگزاری اولین سمینار سالیانه QFD در محدوده آمریکای شمالی با همکاری سه جانبه ASI، ASQC و موسسه GOAL/QPC
1990: ارائه نرم افزار QFD/Capture توسط موسسه GOAL/QPC
1991: انتشار کتاب Facilitating and Training: Quality Function Deployment توسط موسسه GOAL/QPC
1993: آغاز به کار اولین موسسه تحقیقاتی در زمینه QFD در آمریکا با عنوان The QFD Institue) QFDI)
1994: ترجمه کتاب دکتر آکائو و دکتر می زومی در آمریکا
2-10- پیشینه علمی و مطالعات انجام شده گذشته
پژوهشی تحت عنوان “ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش بر اساس کارت امتیاز متوازن
با بهره گرفتن از روش ارزیابی جامع فازی (مطالعه موردی وزارت راه و ترابری)”
هدف اساسی از انجام این پژوهش در وهله اول،‏ اولویت‌بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش وزارت راه و ترابری و تعیین وزن آنها با بهره گرفتن از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی((AHP‎ و دوم ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش وزارت راه و ترابری بر اساس کارت امتیازی متوازن (BSC‎) با بهره گرفتن از روش ارزیابی جامع فازی است. بر اساس نتایج به-دست آمده،‏ عملکرد این سیستم در وزارت راه و ترابری از سطح متوسط برخوردار است که پیشنهاداتی برای بهبود آن ارائه شده است. (محمد موسی‌خانی ، فرانک نادی، فصلنامه مدیریت فناوری اطلاعات (دوره: ۳، شماره: ۹ ) محمدی در پایان نامه کارشناسی ارشد خود با عنوان (سنجش عملکرد شرکت مخابرات استان مازندران با رویکرد کارت امتیاز متوازن) با انتخاب چند شاخص مهم در چهار وجه کارت امتیاز متوازن به تجزیه وتحلیل داده ها در هریک از شاخص ها پرداخته و در نتیجه مهمترین نقاط قوت و ضعف عملکرد شرکت را در چهار وجه مدل شناسایی کرده است.در این تحقیق وجه مشتری در بالای مدل قرارگرفته و سایر وجوه،به ترتیب مالی-فرآیند داخلی و رشد ویادگیری در پایین تراست.(محمدی،1384)
– پژوهشی تحت عنوان تاثیر اجرای BSC بر عملکرد سازمانی انجام شد.در این پژوهش مصاحبه ای با 66 کمپانی استرالیایی انجام گرفت که نتیجه این پژوهش موید تاثیر بالای اجرای BSC بر بهبود عملکرد بود. hoque&james,2000))
در پژوهشی تحت عنوان تاثیر اجرای BSC بر شاخص های رضایت سیستم و نیز بر عملکرد مالی ،مصاحبه ای با 40 کمپانی مالی آمریکایی انجام شد که پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات به این نتیجه رسیدند که اجرای روش BSCبا بالارفتن رضایت کارکنان مرتبط اما در عملکرد تجاری و مالی بی تاثیراست. ittrer&larcker&randall,2003))
در پژوهشی دیگر طی بررسی در مورد یک شرکت it در تایوان مقاله ای تحت عنوان(ترکیب BSC&FAHP در ارزیابی عملکرد شرکت تکنولوژی اطلاعات در تایوان ) ارائه شد که در آن استفاده ترکیبی از این دو رویکرد را به لحاظ بر طرف کردن ابهام در تصمیم گیری افراد وتسهیل در سیستم اطلاع رسانی مد نظر قرارداده است. در این بررسی وجه مشتری با کسب امتیاز 0.378و فرآیندداخلی با 0.299 به ترتیب بالاترین میزان اهمیت را به خود اختصاص دادند.این مهم بیان گر آن است که شرکت مورد بررسی و شرکت های مشابه باید تمرکز بیشتری بر وجه مشتری و فرآیند دخلی داشته باشندlee&chen&chang,2008)).
فصل 3
روش شناسی تحقیق
3-1 نوع پژوهش
تحقیق توصیفی شامل مجموعه روش‌هایی است که هدف آنها توصیف کردن شرایط یا پدیده‌های مورد بررسی است. اجرای تحقیق توصیفی می‌تواند صرفا برای شناخت شرایط موجود یا یاری دادن به فرآیند تصمیم‌گیری باشد (بازرگان،83). همچنین مطالعه توصیفی برای تعیین ویژگی‌های متغیرهای یک موقعیت صورت می‌گیرد. درسازمانها در موارد بسیاری مطالعات توصیفی برای کسب آگاهی درباره ویژگی‌های مثلاً گروهی از کارکنان در زمینه سن، سطح تحصیلات، درجات شغلی و درجه رضایت خدمت آنان به طور مکرر صورت می‌گیرد. مطالعات توصیفی همچنین ویژگی‌های سازمان‌هایی که رویه‌های مشابهی دارند به کار می‌رود. به طور مثال، ممکن است پژوهشگری بخواهد ویژگی‌های سازمان هایی را که نظام‌های قابل انعطاف تولید را به کار می‌گیرند یا شیوه‌های مالی خاصی دارند توصیف کند (اوماسکاران، 1385).
بیشتر تحقیقات علوم رفتاری را می‌توان در زمره تحقیق توصیفی به شمار آورد. در رده‌ بندی تحقیق توصیفی، یکی از رده‌های تحقیق توصیفی، تحقیق توصیفی پیمایشی است. تحقیقات پیمایشی توصیفی است از نگرش و رفتار جمعیتی بر اساس انتخاب نمونه‌ای تصادفی و معرف از افراد آن جمعیت و پاسخ آنها به یک رشته سوال. و محققان اجتماعی می‌کوشند با بهره گرفتن از این تحقیقات پیمایشی به تبیین پدیده‌ها پرداخته و صرفا به توصیف آن بسنده نکنند
. که در چنین مواردی فرضیه‌هایی برای تبیین ساخته شده تا با مرتبط گرداندن پاسخ سوالات مختلف به یکدیگر به آزمون کشیده شوند (بازرگان،1383).
 مراحل مختلف اغلب پیمایش‌های به صورت زیر است:
مطالعه کتب و نشریات مربوطه،مصاحبه با افراد صاحب نظر، متخصص و با تجربه
تدوین فرضیه تحقیق
طراحی متون و روش‌های مورد نیاز تحقیق
نمونه‌گیری وانتخاب افرادی که باید مورد بررسی قرار گیرند.

این نوشته در مقالات و پایان نامه ها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید